Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з історії
При оцінюванні навчальних досягнень з історії
враховується:
-
рівень оволодіння історичними знаннями; знання
хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів;
визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
-
рівень умінь групування (класифікації) фактів за
вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв’язків між подіями;
-
рівень оволодіння практичними уміннями та навичками
роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня щодо
історичної події, явища, діяча.
Всі види оцінювання навчальних
досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних Бали Критерії навчальних досягнень учнів
досягнень
Рівні навчальних Бали Критерії навчальних досягнень учнів
досягнень
І. Початковий |
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичн постаті чи історико-географічні об’єкти
|
|
2
|
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так - ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
|
||
3
|
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям ; має загальне уявлення про історичну карту
|
||
ІІ. Середній
|
4
5 |
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані у тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об’єкт
|
|
6
| Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, встановлювати послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації | ||
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно і логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ та процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань
|
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об’єктів, використовуючи легенду карти
|
||
9
|
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв’язки; синхронізує події у межах курсу, аналізує зміст історичної карти
|
||
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; порівнює і систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії
|
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії
|
||
12
|
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання; користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий